wtorek, 23 kwietnia, 2024
Oświata w Czerwonaku
AktualnościDla rodzicaPrzedszkole nr 1 "Bajkowe Ludki" w Koziegłowach

„Ahoj przygodo!” – rejs po Jeziorze Kórnickim

Wycieczka do Kórnika zaplanowana była w naszym kalendarzu kilka miesięcy wcześniej, dlatego z niecierpliwością czekaliśmy na koniec maja. Wyruszyliśmy autokarem zaraz po śniadaniu.

Idąc ulicami Kórnika obejrzeliśmy rynek, kościół przypominający budowlę obronną oraz  Zamek z ogromną fosą. Z dużym zainteresowaniem wysłuchaliśmy też legendy o  Białej Damie.

W oczekiwaniu na statek spacerowaliśmy promenadą Wisławy Szymborskiej. Zrobiliśmy sobie też pamiątkowe zdjęcia przy pomniku naszej poetki.

Wreszcie z przystani pod Zamkiem wypłynęliśmy w rejs  statkiem wycieczkowym „Anna Maria”.  Kapitan  zapewnił nam moc atrakcji. Z pokładu podziwialiśmy malownicze okolice, Zamek i piękno wielkopolskiej przyrody. Mijając fontanny  na jeziorze słuchaliśmy ciekawostek historycznych o Kórniku i żeglarskich pieśni. Kiedy dopłynęliśmy do „Tawerny pod Żaglami”

z wielkim apetytem zjedliśmy drugie śniadanie. Po krótkiej zabawie, zmęczeni ale pełni wrażeń wsiedliśmy do autokaru i wróciliśmy do przedszkola.

Jeszcze długo będziemy wspominać ten rejs.