piątek, 26 kwietnia, 2024
AktualnościGimnazjum w Czerwonaku

Wymiana polsko- niemiecka Czerwonak 2017

pobrane (1) pobrane

W niedzielny wieczór 23 kwietnia br. rozpoczęła się kolejna, zorganizowana już po raz 14 wymiana młodzieży naszej szkoły z uczniami z niemieckiej szkoły, z miejscowości Buseck. Wraz z dwoma opiekunami: panem Torstenem Piske oraz Jörnem Ludwigem przybyło do Czerwonaka 15 uczniów, w tym 12 dziewczyn i 3 chłopaków. Już od pierwszego dnia staraliśmy się zapewnić im rodzinną atmosferę.

W poniedziałek pokazaliśmy uczniom z Niemiec z naszą szkołę, zapoznaliśmy ich z systemem pracy naszej placówki oraz z punktowym systemem oceniania. Poznaliśmy się bliżej wymieniając się informacjami o sobie oraz poprzez wspólną pracę projektową nad tematem naszego spotkania, który brzmiał w tym roku następująco: „Moja szkoła, mój region, mój kraj, nasza Europa”. Następnie ruszyliśmy na Akwen Marinę, gdzie odbyły się zajęcia taneczne z Hip Hopu i zjedliśmy przepyszną pizzę.

Kolejnego dnia przywitały nas wspólne zajęcia artystyczne w Czerwonackim Domu Kultury „Sokół”. Tworzyliśmy nasze dzieła przy użyciu kredek świecowych i suszarek do włosów (!). Później raz jeszcze sprawdziliśmy nasze umiejętności taneczne, prowadzone przez animatora z Klanzy, panią Krystynę Dyba. We wspólnej zabawie towarzyszyli nam tym razem Seniorzy z naszej gminy. Po zajęciach, pani Dyrektor na boisku szkolnym oficjalne powitała naszych gości w obecności całej społeczności szkolnej. Tego dnia obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Europejski. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Interaktywnego Centrum Historii Ostrowa Tumskiego oraz na deser długo wyczekiwane zakupy w centrum handlowym „Malta”.

Następny poranek rozpoczęliśmy zajęciami sportowymi. Wyścigi sztafetowe i gry zespołowe dały nam się we znaki. Rozgrzani i zmęczeni wsiedliśmy do autokaru, który zabrał nas na całodniową wycieczkę po Poznaniu. Mimo niesprzyjającej pogody obejrzeliśmy tor kajakowy i wioślarski oraz cały kompleks sportowy nad jeziorem Malta, budynek Term Maltańskich a na zakończenie zwiedziliśmy stadion Inea, czyli stadion poznańskiego Lecha. Głodni i spragnieni dotarliśmy do restauracji „Pióro Feniksa”, gdzie rozkoszowaliśmy się shaormą. Kolejnym, bardzo atrakcyjnym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Rogala Marcińskiego. Pan prowadzący zajęcia był wyjątkowo charyzmatyczny i świetnie je poprowadził! Bardzo nam się podobało.

Czwartek był dla nas równie intensywny, ponieważ już o 7:30 wyruszyliśmy z pod szkoły autokarem w kierunku Torunia. Po 3 godzinach podróży dotarliśmy wreszcie do miasta, gdzie przywitali nas i nasze bolące plecy przewodnicy. Obejrzeliśmy sporą część Starego Torunia, w tym: nadwiślańską panoramę miasta, pomnik Mikołaja Kopernika, Ratusz Staromiejski, Dwór Artusa i krzywą wieżę. Na obiad zjedliśmy wyśmienite naleśniki w restauracji „Manekin”. Wycieczkę zakończyliśmy seansem w Planetarium i zwiedzaniem interaktywnej wystawy „Orbitarium”. Rodzice odebrali nas z boiska szkolnego około godziny 20:00.

Ostatniego dnia przyszedł czas na tworzenie prezentacji podsumowujących ten wspólnie spędzony tydzień, które później zaprezentowaliśmy naszym rodzicom podczas spotkania podsumowującego program. Następnie przeszliśmy do budynku Urzędu Gminy Czerwonak, gdzie przywitała nas pani Sekretarz, która tego dnia reprezentowała pana Wójta. I tu czekała na nas niespodzianka. Pan Wójt specjalnie dla nas zorganizował zajęcia z robotyki. To była gratka! Następnie po obejrzeniu prezentacji o Gminie Czerwonak ruszyliśmy na Dziewiczą Górę, gdzie w oczekiwaniu na naszych rodziców, upiekliśmy w ogniu kiełbaski. Pogoda niestety nam nie dopisała, ale i tak dobrze się bawiliśmy. Około 16:00 dołączyli do nas rodzice, by razem z nami pożegnać niemieckich gości i podsumować spotkanie.

W sobotę rano pożegnaliśmy naszych gości. Polały się łzy… Początki nie były łatwe, nie wszyscy byli otwarci, pojawiały się problemy z komunikacją lecz z czasem zaczęliśmy czuć się swobodnie. Bywało niezręcznie, gdy nie znaliśmy słówek, lub po prostu nie wiedzieliśmy co powiedzieć. Z czasem jednak tak bardzo przyzwyczailiśmy się do języków obcych, że nawet do rodziców mówiliśmy w innych językach. Z niecierpliwością czekamy na nasz wyjazd do Niemiec. Jeśli macie taką możliwość, zachęcamy Was do wzięcia udziału w kolejnej wymianie, ponieważ jest to niesamowite doświadczenie i świetna zabawa.

Katarzyna Ceglarska I b

Patrycja Stankiewicz I b

Jan Wolniewicz I b

pobrane (2)

* Program zrealizowano dzięki wsparciu finansowemu